lunes, 2 de abril de 2012

evolució dels mapes conceptuals en aquesta PAC1

 Imatge de la evolució dels mapes conceptuals:


 poc a poc amb el programa CMAP, les lectures, el debat, la reflexió, moltes hores encoratjada amb la ajuda de la TECNICA he elaborat aquest altre mapa conceptual per la  PAC 1.3

                                       
                                           
 Mapa de conceptes  Mini PAC1.3

 Aquest mapa, mostra el treball recorregut per elaborar la PAC 1.És imatge de la reflexió de la interacció entre Ciència, Tecnologia, Societat TE, TIC i l'educació... La necessitat  de fer un apropament als conceptes, un anàlisi profund i una reflexió argumentada, han  anant produint tot  un canvi i una ampliació conceptual que s'ha teixit  entre el debat del aula i  les lectures.

Si comparo les respostes de l'avaluació inicial amb les que donaria ara serien gran part d'elles diferents.  i si d'altre banda comparo el mapa conceptual de la relació de les CTS amb el realitzat a la mini-pac1.3, podem veure com la complexitat dels conceptes és més gran. Hi apareixen més conceptes i aquests estan reorganitzats.

Què ha passat perquè en un mes i escaig hi hagi hagut aquest canvi?Hi ha hagut un aprenentatge. Un aprenentatge que va partir d'uns coneixements previs que jo ja tenia i que s'han anant modificant a mesura que s'han anant incorporant altres conceptes i altres visions dels que ja tenia.

La reorganització dels mateixos en la meva xarxa conceptual ha anat modificant-se en un procès de canvi conceptual fins a construir nous aprenentatges. Aqui cal destacar les interaccions amb el context on s'ha produït l'aprenentatge, el fòrum, el debat, les lectures d'informacions i la constrastació amb les meves experiències així com l'experientació pràctica en l'us de nous recursos i tecnologies per a la seva representació.


2 comentarios:

  1. Hola Paloma, veo un gran cambio entre tus dos mapas conceptuales, lo cual indica que han evolucionado mucho tus conocimientos relacionados con Tecnología, Educación, Ciencia y Sociedad.
    De todos los conocimientos nuevos que has adquirido con la PAC1, ¿cuál ha sido el que más te ha llamado la atención?¿cuál es ese conocimiento o concepto que que más te ha llamado la atención?
    Un saludo!!!

    ResponderEliminar
  2. Rosa; efectivamente el cambio es notable.
    La verdad es que cuando hice el primer mapa no tuve encuenta cosas que ya sabía y que en el debate salieron y que, me hicieron reflexionar.
    Para que se haya podido producir este cambio conceptual( que piennso es un reflejo del entramado y verdadero tejido de interrelaciones...
    ha contribuido por un lado; el debate con los compañeros de aula que obligaba a revisar los conocimientos previos, leer, cuestionarse, y tener que argumentar para utilizar los nuevos conocimientos en nuevas aportacions...
    Y por otro lado las lecturas y la autoreflexion que ha ido dotando de significados las cosas.

    La relación entre estos conceptos es muy amplia y compleja. Y la elaboración de este segundo mapa conceptual me ha permitido mostrar los diferentes areas y conceptos que veo que intrevienen en la relación entre TE, C, T,S...

    Pero ahora Rosa lo haría distinto, pero los tiempos para hacerlo son enormes no? ya veré si puedo hacer un tercero. Gracias por tu comentario.

    ResponderEliminar