domingo, 22 de abril de 2012

conclusions de esta primera PAC 1

Els conceptes apresos no són pocs ni tampoc senzills, i encara més les seves multi relacions complexes.Desprès d’aquest treball puc afirmar que el meu concepte sobre la Tecnologia i l’Educació ha canviat.

Durant el debat he pogut constatar les mancances que tenim, la majoria com a professionals de la educació envers les noves tecnologies.Sobretot  veig quina percepció tant limitada tenia en referència al paper de les tecnologies a dins les escoles.Simular estar d’un bàndol o altre ens ha fet argumentar i aprofondir penso que hem avançat , pero  també que a molts de nosaltres en mancava arguments fonamentats, és reflectia  prejudicis i mites.Una mica ens ha costat  adonar-nos en profunditat que els nostres postulats anàvem més enllà que estar a favor o en contra de tenir un ordinador a l’ aula. Conèixer les fonamentacions de la Tecnologia educativa m’ha fet veure la necessitat de tenir-les present cada vegada que program..

He après amb aquesta PAC1, he experimentat una evolució conceptual en relació a les TIC i la seva relació amb el món educatiu, societat, ciència...
Encara que he de reconèixer que no me'n surto... i, que aquesta assignatura  em produeix ansietat i una mica d'angoixa encara que la trobi molt  interessant, util , amb unes possibilitats increïbles i molt atractiva .
Però, encara necessito practicar més i, automatitzar molts dels  moviments per poder ensortir-me , buscar recursos i integrar les habilitats perquè no em resulti tot  tan costos  i pugui familiaritzar-me amb les eines i conceptes...

Si ara tingués que penjar  NOVAMENT el :  Situa’t de 0 a 10 (0 gens d'acord, 10 molt d'acord) 
mostraria que he canviat una mica però potser no tant com es podria pensar d'entrada després d'interactuar amb el material, la materia, el professor i els companys. Probablement s'espera com em diu una compaña al forum que,  hagi modificat i reconstruït part de les meves creences i coneixements. Probablement així sigui, però m'adono que moltes  respostes a les preguntes no han variat casi be  gens  encara que he après i penso que molt. Potser es probable que sigui per que  les preguntes no siguin les adequades per reflectir el canvi, o que  també pot ser que la primera impressió fos la bona i ara s'hagi vist refermada. Sigui com sigui, ara comentaré algunes de les meves puntuacions 

  • TE2)  L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 8  pasaria a un 0 el objecte principal no es oferir un bon ventall aixó es una part  nomes per aixó aquesta puntuació
  • CC2)  Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 10  a un 10 encara que depend de la manera que interactuem entre nosaltres
  • TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta    transmissió del coneixement : 10 a un 10 Schank també ho afirma en l'entrevista amb Punset.
  • DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds:  4 a un 0 no es pot separar del context social polític ,ideològic, econòmic ...
  • CC1)  Les aules de la UOC són una comunitat d’ aprenentatge: 10 a un 10 això está molt clar
  • DU2)  Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 2 a un 2 la veritat es que aquest debat m’agrada’t i m’ha costat molt participar me lo he treballat encara que pugui no  semblar-ho però en altres assignatures no són interessants i el nivell es molt baix, no conectes moltes vegades i a partir de la tercera o cuarta aportació ja queden bloquejats
  • TE1)  La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC:5 7 aquesta penso que es reflexa en la resposta de la TE2
  • DU1)  Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 5 a un 10
  • TC2)  Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 9 a un 6  no tan sols continguts mes que continguts contruccions
  • DT1)  El canvi tecnològic determina el canvi social: 10 a un 9 

No hay comentarios:

Publicar un comentario