viernes, 9 de marzo de 2012

PAC 1 que sé jo de TE i de les TIC abans de començar a treballar?
Penso que el progrés afavoreix perquè sistematitza activant i enriquint els diferents contexts i àmbits.  També perque apropa fronteres i cultures, esborra barreres espaials, afavoreix les relacions socials interculturals, apropa la informació i els recursos i obre portes al desenvolupament
No estic gens  d'acord en que la fonamentació cientifica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideòlogica. Les persones podem sempre generar, utilitzar, mostrar i manipular la informació. Depèn de qui les utilitzi, com... quant... són molts els factors que intervenen. Tanmateix, penso que l’ús de les tecnologies en educació és un suport clau tant pels ensenyants com pels aprenents.

Les activitats d’ensenyament-aprenentatge han de ser un reflex de la societat que ens envolta, i aquestes estan a tot arreu, no concebin el mon sense tecnologia!! És molt important valorar-les, conèixer-les i saber-les utilitzar a cada activitat com a mitjà, recurs o estratègia d’ aprenentatge. Les TIC són una realitat que no es pot deixar fora de l’aula, sinó tot al contrari, afavoreix l’aprenentatge d’ una manera molt interactiva. Jo valoro les TIC com a recurs summament útil i enriquidor que activa qualsevol context d’ aprenentatge bé, complementant, bé propiciant o bé avaluant qualsevol activitat d’ ensenyament-aprenentatge.

Penso que influeixin internet i els mitjans de comunicació  en els canvis que estem patint en les darrers anys ja que ens aproximen esborren distancies per una part i per l'altra  transmeten la informació a tots d’ una manera immediata. Crec que són les teories educatives que es recolzen en les TIC, i l’objecte de l’estudi de la tecnologia educativa és aportar materials i recursos comunicatius que afavoreixin la eficàcia dels processos de l’ensenyament-aprenentatge. Penso que: Internet transmet el coneixement i el professor construeix el coneixement ajudant a comprendre, seleccionar, interpretar i dotar de significat allò que es fa.

Crec que “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea". Perquè una mateixa informació depenent del context pot ser interpretada de maneres diferents. Les competències que volem desenvolupar amb la nostre acció psicoeducativa deuen estar inserides en els contextos que els envolta. L’entorn en que es trobin els nostres alumnes influeix en tot lo que interactua a l’escola.


Fins ara no he personalitzar gaire el meu entorn de la UOC, fins ara no he canviat quasi res, em fixava més en l’assignatura en què estava treballant que no pas en això, i penso que aquesta assignatura pot donar.me els coneixements per canviar-me aquesta visió. Ara he posat signatura als meus missatges, he publicat el meu perfil i fins ara poca cosa més.

No compto amb coneixements previs en aquesta assignatura, tot el que anat aprenent a poc a poc com a usuària. En el Prácticum vaig fer un bloc, el meu primer blog, i un Prezi. Ara estic fent un curs de Google Apps, ja que hem començat a treballar amb Linux. També acabo de baixar-me Cmaps Tool per aprendre a fer-lo anar... M’agrada i accepto el repte d’aprendre, tinc costum d’atrevir-me a provar un cop i un altre, fins que les coses em surten i, sobretot sé preguntar i cercar la informació, cosa que també és molt important.  Penso que soc bastant inquieta i que en defenso, me'n surto però no sé gaire cosa estic oberta al canvi si ho veig si ho entenc. Vull endinsar-me a les NTT

Situa’t de 0 a 10 (0 gens d'acord,10 molt d'acord). 
  • TE2)  L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 8 
  • CC2)  Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 10
  • TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta    transmissió del coneixement : 10
  • DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds:  4
  • CC1)  Les aules de la UOC són una comunitat d’ aprenentatge: 10
  • DU2)  Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 2
  • TE1)  La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC:5
  • DU1)  Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 5
  • TC2)  Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 9
  • DT1)  El canvi tecnològic determina el canvi social: 10                                                         
Conclusions.-
Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?
Bé, aquesta primera activitat m'ha fet pensar en coses que ni m’ havia plantejat mai. Penso que he fet una bona reflexió inicial sobre una assignatura i m'ha fet endinsar-me en les noves tecnologies d'una manera molt activa, tot abans de començar a llegir res! Em sento insegura, i molt patossa. Veig des del començament que serà un treball exigent,engrescador, un xic(o un molt) estressant, però  confio  que alhora serà atractiu. Veig que he  d'implicar-me totalment, submergim-ne en les Noves Tecnologies. Segur que aquesta experiència serà  molt profitosa una vegada acaben el semestre.

2 comentarios:

  1. Hola Paloma,
    primer de tot, felicitar-te pel blog i per les magnifiues fotos que tens publicades, són precioses!!
    Volia comentar-te dos punts de l'exercici de "Situa't del 0 al 10". El primer és dins la pregunta "La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC", que vas puntuar en un 5, i et volia preguntar si després de finalitzar aquesta primera PAC seguiries puntant igual, ja que crec que veient la importància de les TIC i de la Tecnologia Educativa disn l'escola, crec que el domini d'aquestes ha de ser força competent, no creus?
    El segon punt seria en la pregunta "Els debats a la UOC poden millorar moltíssim" on puntues també amb un 5... en què canviaries o què millorraries?
    Fins aviat i molt bona feina!

    ResponderEliminar
  2. Hola Laia, gracies pel teu comentari,
    si evidentment que penso que assegurar un bon domini de les TIC és molt important. Realment és important ser competent en aquest àmbit quasi és un requisit imprescindible, però també penso que hi ha altres tasques, coses potser mes importants per a un psicopedagog.
    Trobo que possiblement ho és mes per un professor que per un psicopedagog. Malgrat tot penso que són habilitats molt utils, i veuràs que he passat de un 5 a un 7.
    I en referència als debats penso que son importants però que depèn de les aportacions i del interès de tots, tant dels estudiants com de d’implicació dels professors

    ResponderEliminar