jueves, 14 de junio de 2012

que hem valorat per dissenyar aquest miniprojecte?

A l’hora de dissenyar aquesta activitat hem valorat i considerat els següents aspectes apressos a Intervenció Psicopedagògica en els trastorns de desenvolupament i en general a tots els estudis:


1.    Necessitat d'oferir oportunitats
  • Promoure la participació en entorns el més ordinaris possible.
  • Augmentar el nombre d'àmbits en els que participa l’alumne.
  • Evitar la supressió anticipada d’objectius o àrees.
  • Adequar les activitats a l’edat cronològica.
  • Promoure la capacitat de l’alumne per a prendre decisions que regulin la seva participació.
  • Afavorir entorns educatius “normalitzadors”.
2.      Importància de la participació activa de l'alumne/a
  • Seleccionar objectius educatius que impulsin i habilitin la participació activa.
  • Seleccionar acuradament les activitats i adequar-les al nivell de competències dels alumnes, introduint les motivacions i  les modificacions necessàries.
  • Proporcionar suports personals i materials adequats.
  • Garantir la pràctica sistemàtica de les habilitats apreses, en els entorns habituals.
3.      Orientació funcional de les activitats
  •  Analitzar l’espai vital per identificar les activitats més significatives i funcionals per a l’alumne.
  •  Seleccionar acuradament les activitats, de forma que acompleixin el criteri de funcionalitat, es a dir, “si l’alumne no ho fa algú ho haurà de fer per ell”.
  •  Seleccionar activitats que afavoreixin el desenvolupament de l’autonomia i el benestar personal
  •   Promoure activitats que capacitin per a poder respondre als requeriments de la vida quotidiana, en els diferents entorns.
4.      Importància de la identificació de les necessitats educatives
  • Analitzar l’espai vital per identificar les NE de l’alumne.
  • Utilitzar la tècnica de l’anàlisi de les discrepàncies.
  • Partir d’una avaluació interdisciplinària.
  • Contemplar l’edat cronològica de l’alumne/a
5.      Intervenció centrada en el Currículum
  • Utilitzar el currículum ordinari com a referència i marc general.
  •  Identificar els objectius i continguts més adequats en cada període.
  • Equilibrar, a partir de l’adaptació del currículum, els processos d’individualització i sociabilització necessaris en la pràctica educativa.
  • Equilibrar els nivells d’exigència que implica el desenvolupament de les capacitats i continguts del currículum amb les limitacions i possibilitats de l’alumne/a.
L’idea es respondre a com es pot contribuir significativament, al procés de desenvolupament de d’entorn i disfressar una activitat d’ajuda mútua i companyonatge i d’investigació en una veritable  aventura l'alumnat ?

El concepte de "desenvolupament" no és estàtic sinó que canvia i depèn de les limitacions funcionals de l'alumne i dels ajuts i suports que se li pugui proporcionar en els diferents entorns. Les possibilitats de desenvolupament, des d'aquesta perspectiva interactiva i funcional, esdevenen a partir de la interacció de l'alumne amb el seu entorn. Per això la  idea de canviar d'entorn i de introduir les TI com TE en el aula  d'inafantil.

No hay comentarios:

Publicar un comentario