1. Necessitat d'oferir oportunitats
- Promoure la participació en entorns el més ordinaris possible.
- Augmentar el nombre d'àmbits en els que participa l’alumne.
- Evitar la supressió anticipada d’objectius o àrees.
- Adequar les activitats a l’edat cronològica.
- Promoure la capacitat de l’alumne per a prendre decisions que regulin la seva participació.
- Afavorir entorns educatius “normalitzadors”.
- Seleccionar objectius educatius que impulsin i habilitin la participació activa.
- Seleccionar acuradament les activitats i adequar-les al nivell de competències dels alumnes, introduint les motivacions i les modificacions necessàries.
- Proporcionar suports personals i materials adequats.
- Garantir la pràctica sistemàtica de les habilitats apreses, en els entorns habituals.
- Analitzar l’espai vital per identificar les activitats més significatives i funcionals per a l’alumne.
- Seleccionar acuradament les activitats, de forma que acompleixin el criteri de funcionalitat, es a dir, “si l’alumne no ho fa algú ho haurà de fer per ell”.
- Seleccionar activitats que afavoreixin el desenvolupament de l’autonomia i el benestar personal
- Promoure activitats que capacitin per a poder respondre als requeriments de la vida quotidiana, en els diferents entorns.
- Analitzar l’espai vital per identificar les NE de l’alumne.
- Utilitzar la tècnica de l’anàlisi de les discrepàncies.
- Partir d’una avaluació interdisciplinària.
- Contemplar l’edat cronològica de l’alumne/a
- Utilitzar el currículum ordinari com a referència i marc general.
- Identificar els objectius i continguts més adequats en cada període.
- Equilibrar, a partir de l’adaptació del currículum, els processos d’individualització i sociabilització necessaris en la pràctica educativa.
- Equilibrar els nivells d’exigència que implica el desenvolupament de les capacitats i continguts del currículum amb les limitacions i possibilitats de l’alumne/a.
El concepte de "desenvolupament" no és estàtic sinó que canvia i depèn de les limitacions funcionals de l'alumne i dels ajuts i suports que se li pugui proporcionar en els diferents entorns. Les possibilitats de desenvolupament, des d'aquesta perspectiva interactiva i funcional, esdevenen a partir de la interacció de l'alumne amb el seu entorn. Per això la idea de canviar d'entorn i de introduir les TI com TE en el aula d'inafantil.
No hay comentarios:
Publicar un comentario