FITXA PROJECTE
|
|
TÍTOL
|
EL
PROBLEMA D’EN FRANK.
|
AGENTS
|
Els infants als quals va dirigida aquest
activitat són els alumnes de P-5, la coordinadora la tutora de P-5 amb el suport de la tutora
P-4 i la mestra de suport.
Durant els dos dies de colònies hi haurà
també el suport d’altres mestres i especialistes al llarg dels dos dies
d’estada.
|
TECNOLOGIA APLICADA
|
Hardware: Ordinador, Pissarra
digital i/o canó de projecció o TV.
Software: Power Point.
Reproductor de Ppt amb so. Word. Càmera digital i de vídeo.
On line: Jigsaw o
similar.correu gmail , pàgines web, google earth, fotos...
|
DESCRIPCIÓ DEL PROBLEMA
|
En paraules dels nens el problema és: Per què les vaques tenen aquets encanteri
i no fan llet?
Jonassen el classificaria dins dels problemes d’anàlisi
de casos.
Molt nens tenen dificultats per adaptar-se a nous
contextos apareixen pors i plors. Cal motivar i donar una raó per poder
aprendre, viure noves experiències, relacionar-se satisfactòriament i
solucionar constructivament i de forma cooperativa els problemes que poden
aparèixer. Això passa dins les aules, al patí, i per suposat a casa en les
estones de lleure. Aquesta activitat vol ajudar als nens a ser solidaris i a vèncer
les seves dificultats ajudant-se.
Les habilitats per a resoldre problemes són
específiques del domini i del context, En aquest problema interactuen moltes
variables, temes i funcions Depèn de la predictibilitat del comportament i de
les habilitats de les aptituds i actituds de tots.
|
PLANTEJAMENT DEL PROBLEMA
|
Anàlisi del problema,
veure necessitats i particularitats del cas i com s’ha de seguir unes pautes
per arribar a resoldre com trobar lo que Frank ens demana.
Observació de reaccions d’interessos i implicacions,
fonts de motivació i de activació o desmotivació estratègies habilitats i
adequacions al entorn.
Quina és la història. Hem de trobar els ingredients de la poció màgica els dies que anem de
colònies. El problema ens arriba a través d’una carta que ens envia un
nen de dotze anys Frank. Frank viu a una granja a un poble anomenat Loenen
(Holanda) i des de fa unes setmanes, les seves vaques no tenen mengen i no
fan llet, i, per tant, el seu pare no pot elaborar formatge. Tampoc no poden
anar al mercat a vendre el formatge i no tenen entrada de doblers. Sembla que
les vaques pateixen un encanteri que ha fet la bruixeta Drika, una aprenent
de bruixeta que fa malifetes per la regió d’Holanda.
En Frank, a través dels mails que ens envia ens
presenta la seva família, ens mostra el seu poble i ens el situa al google
earth perquè entenguem que hi ha massa distància perquè pugui venir ell
mateix a solucionar el problema. Finalment ens demana si el podem ajudar ja
que la senyora Anki, la dona més vella i més sabia del poble, sap com
eliminar l’encanteri. Cal fer una poció màgica amb ingredients que estan
situats a Son Putxet i resulta que es la zona on està ubicada la casa de
colònies on nosaltres tenim previst anar a fer dos dies.
|
CONTEXT DE L’ACTIVITAT
|
Activitat
adreçada a alumnes de 5 anys, es realitzarà en el context classe i centre, i sobretot en el casal de
colònies a finals de juny.
|
CARACTERÍSTIQUES
ALUMNAT
|
De 4
a 5 anys.
|
CONTINGUTS
|
És proposa que els
infants entenguin i assimilin que
vivim en mig d’un entorn que s’ha de respectar i cuidar i que és en mig
d’aquesta natura on hem de desenvolupar habilitats i destreses. Hàbits d’ajuda
i de convivència com un pas necessari per ser feliç i poder créixer com a
persona reconeixent el valor de la natura i dels altres.
·
Llenguatge verbal i escrit.
·
Nocions espacials: aquí, allà, on, a tal
lloc, ... Relacions observables en relació al tamany (petit/gran), formes
(quadrat, cercle, triangular...)
·
Constatació de canvis i permanències en
la localitat.
·
Maneig de l’ordinador per extreure
fotografies que ens enviaran via e-mail.
·
Recollida de dades gràfiques
(fotografies)
·
Interpretació de la documentació
recollida.
·
Classificació d’elements segons la seva
situació.
·
Interpretació de senyals visuals, dels
noms dels cartells...
·
Explicació verbal i escrita de les
activitats realitzades.
·
Interès per conèixer espais de la seva
localitat.
·
Disposició per participar en les
activitats comparatives, de manipulació, exploració...
·
Respecte i cura dels espais habituals.
·
Actitud d’escolta i respecte a les
opinions dels companys.
|
OBJECTIUS
|
·
Millorar la relació amb els companys:
Establir relacions afectives entre tots en un nou context.
·
Millorar autoconcepte i autoestima:
Aprendre a respectar normes. Aprendre a utilitzar i valorar de forma
progressiva les NTIC
·
Millorar l’autonomia de treball i personal: Potenciar
l’autonomia en un altre àmbit que no sigui l’escolar (tenir cura d’un mateix
,menjar sol, dormir fora de casa...). Progressar en l’adquisició d’hàbits
d’organització del treball i prendre consciència dels aprenentatges que es
van fent.
·
Potenciar i propiciar una cultura
mediambiental sana: Prendre consciència de forma progressiva
de la realitat que els envolta. Valorar i respectar la naturalesa. Descobrir,
investigar i treballar en un entorn natural. Despertar d’interès per conèixer
altres pobles o ciutats. Promoure actituds de respecte cap al medi. Adquirir
vocabulari que permeti anomenar espais, descriure-les, elements que el
formen...
|
TEMPORITZACIÓ
|
2ona quinzena
de juny
|
ACTIVITATS
|
·
ACTIVITAT 1: rebem carta de Frank .
·
ACTIVITAT 2:1er rebem e-mail d’en Frank:
·
ACTIVITAT 3: treball en grup amb
ordinador i un canó. El grup de 5 anys respon l’e-mail comunicant la
disponibilitat de la nostra ajuda els dies que tenim previst anar a Son
Putxet de colònies.
·
ACTIVITAT 4: Frank agraeix l’ajuda i ens
informa que a través d’un colom missatger, ens farà arribar el pot màgic i
les instruccions que la Sra Anki ha
preparat per a poder fer la poció màgica.
·
ACTIVITAT 5: Es perd el pot màgic. Trobada
d’un missatge del colom.
·
ACTIVITAT 6: activitats diverses dins
l’aula per preparar tot el necessari per anar a les colònies.
·
ACTIVIAT 7. Dia X. Anem de colònies. Pergamí
amb les els ingredients necessaris i el pot màgic. Recerca i identificació de
tots els ingredients tal i com s’explica a les instruccions de la senyora
Anki
·
ACTIVITAT 8: després de les colònies revérem
un altre e-mail informant que les
vaques comencen a trobar-se millor.
·
ACTIVITAT 9: arriba un paquet a l’escola
amb un petit record d’en Frank.
|
FONAMENTACIÓ
PSICOPEDAGÒGICA:
|
El coneixement de l’entorn suposa iniciar-se en el
domini exterior, facilitant l’adaptació a aquest.
Es planteja l’objectiu de despertar
d’interès per conèixer també altres entorns, ciutats, pobles... Amb tota
aquesta reflexió o plantejament, tenim com a objectiu bàsic prendre consciència de la inserció de l’Infant en el
medi, reconeixent la seva realitat (social, cultural, natural, hàbitat...) i
la possibilitat d’ampliar el seu camp experimental. Alhora que es proposa
que el nen entengui i assimili la
utilitat dels hàbits de col·laboració i de
convivència com un pas imprescindible en la seva socialització. Aprengui
a reconèixer les necessitats del
altres, a treballar en equip.
Identificar mapes, utilitzar eines tecnològiques...Resoldre problemes i enigmes i aconseguir un be per els altres i
una satisfacció personal davant de qualsevol repte. Alhora que reconèixer les
principals necessitats i manifestacions
emotives dels altres.
|
PROCEDIMENTS I
CRITERIS D’ AVALUACIÓ
|
·
PROCEDIMENTS:
-
Assenyalar (cap la possibilitat
de confeccionar un click desprès amb un taller amb pares)
-
Comportaments cooperatius correctes.
-
Identificar necessitats i expressions.
-
Exposar actituds per resoldre els
problemes. Què farem si?...
·
CRITERIS D’AVALUACIÓ:
-
Aplicar hàbits convivència exposats.
-
Reconeixement emocions pròpies i
alienes.
-
Desenvolupament d’estratègies per la
resolució de problemes.
-
Augment autonomia com a conseqüència
aplicació aprenentatge.
L’avaluació
que es durà a terme serà globalitzadora, sempre partint del nivell de
desenvolupament de cada alumne. Ens situem en l’avaluació del procés
d’ensenyament- aprenentatge, i en el desenvolupament de les activitats.
Avaluarem tenint en compte els objectius proposats, i el grau de
desenvolupament del grup- classe. Ens
basarem en l’observació directa i sistemàtica, i si és precís realitzarem una
graella amb indicadors que ens permetin veure el procés d’aprenentatge de
cada alumne
|
Aquest bloc, està creat per iniciar-me en el mon de la tecnologia de la mà de NTICEDU
miércoles, 13 de junio de 2012
fitxa de l' activitat 2.3 PAC2
Estem ja acabam la posada en marxa del nostre mini projecte penjo la fitxa del disseny:
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario