miércoles, 13 de junio de 2012

fitxa de l' activitat 2.3 PAC2

  Estem ja acabam la posada en marxa del nostre mini projecte penjo la fitxa del disseny:

FITXA PROJECTE

TÍTOL
EL PROBLEMA D’EN FRANK.


AGENTS
Els infants als quals va dirigida aquest activitat són els alumnes de P-5, la coordinadora  la tutora de P-5 amb el suport de la tutora P-4  i la mestra de suport.
Durant els dos dies de colònies hi haurà també el suport d’altres mestres i especialistes al llarg dels dos dies d’estada.

TECNOLOGIA APLICADA
Hardware: Ordinador, Pissarra digital i/o canó de projecció o TV.
Software: Power Point. Reproductor de Ppt amb so. Word. Càmera digital i de vídeo.
On line: Jigsaw o similar.correu gmail , pàgines web, google earth, fotos...


DESCRIPCIÓ DEL PROBLEMA
En paraules dels nens el problema és: Per què les vaques tenen aquets encanteri i no fan llet?
Jonassen  el classificaria dins dels problemes d’anàlisi de casos.
Molt nens tenen dificultats per adaptar-se a nous contextos apareixen pors i plors. Cal motivar i donar una raó per poder aprendre, viure noves experiències, relacionar-se satisfactòriament i solucionar constructivament i de forma cooperativa els problemes que poden aparèixer. Això passa dins les aules, al patí, i per suposat a casa en les estones de lleure. Aquesta activitat vol ajudar als nens a ser solidaris i a vèncer les seves dificultats ajudant-se.
Les habilitats per a resoldre problemes són específiques del domini i del context, En aquest problema interactuen moltes variables, temes i funcions Depèn de la predictibilitat del comportament i de les habilitats de les aptituds i actituds de tots.


PLANTEJAMENT DEL PROBLEMA
Anàlisi del problema, veure necessitats i particularitats del cas i com s’ha de seguir unes pautes per arribar a resoldre com trobar lo que Frank ens demana.
Observació  de reaccions d’interessos i implicacions, fonts de motivació i de activació o desmotivació estratègies habilitats i adequacions al entorn.
Quina és la història. Hem de trobar els ingredients de la poció màgica els dies que anem de colònies. El problema ens arriba a través d’una carta que ens envia un nen de dotze anys Frank. Frank viu a una granja a un poble anomenat Loenen (Holanda) i des de fa unes setmanes, les seves vaques no tenen mengen i no fan llet, i, per tant, el seu pare no pot elaborar formatge. Tampoc no poden anar al mercat a vendre el formatge i no tenen entrada de doblers. Sembla que les vaques pateixen un encanteri que ha fet la bruixeta Drika, una aprenent de bruixeta que fa malifetes per la regió d’Holanda.
En Frank, a través dels mails que ens envia ens presenta la seva família, ens mostra el seu poble i ens el situa al google earth perquè entenguem que hi ha massa distància perquè pugui venir ell mateix a solucionar el problema. Finalment ens demana si el podem ajudar ja que la senyora Anki, la dona més vella i més sabia del poble, sap com eliminar l’encanteri. Cal fer una poció màgica amb ingredients que estan situats a Son Putxet i resulta que es la zona on està ubicada la casa de colònies on nosaltres tenim previst anar a fer dos dies.
CONTEXT DE L’ACTIVITAT
Activitat  adreçada a alumnes de 5 anys, es realitzarà en el context classe  i centre, i sobretot en el casal de colònies a finals de juny.
CARACTERÍSTIQUES ALUMNAT
De 4 a 5 anys.

CONTINGUTS
És proposa que els infants entenguin  i assimilin que vivim en mig d’un entorn que s’ha de respectar i cuidar i que és en mig d’aquesta natura on hem de desenvolupar habilitats i destreses. Hàbits d’ajuda i de convivència com un pas necessari per ser feliç i poder créixer com a persona reconeixent el valor de la natura i dels altres.
·        Llenguatge verbal i escrit.
·        Nocions espacials: aquí, allà, on, a tal lloc, ... Relacions observables en relació al tamany (petit/gran), formes (quadrat, cercle, triangular...)
·        Constatació de canvis i permanències en la localitat.
·        Maneig de l’ordinador per extreure fotografies que ens enviaran via e-mail.
·        Recollida de dades gràfiques (fotografies)
·        Interpretació de la documentació recollida.
·        Classificació d’elements segons la seva situació.
·        Interpretació de senyals visuals, dels noms dels cartells...
·        Explicació verbal i escrita de les activitats realitzades.
·        Interès per conèixer espais de la seva localitat.
·        Disposició per participar en les activitats comparatives, de manipulació, exploració...
·        Respecte i cura dels espais habituals.
·        Actitud d’escolta i respecte a les opinions dels companys.


OBJECTIUS
·        Millorar la relació amb els companys: Establir relacions afectives entre tots en un nou context.

·        Millorar autoconcepte i autoestima: Aprendre a respectar normes. Aprendre a utilitzar i valorar de forma progressiva les NTIC

·        Millorar l’autonomia de treball i personal: Potenciar l’autonomia en un altre àmbit que no sigui l’escolar (tenir cura d’un mateix ,menjar sol, dormir fora de casa...). Progressar en l’adquisició d’hàbits d’organització del treball i prendre consciència dels aprenentatges que es van fent.

·        Potenciar  i propiciar una cultura mediambiental sana: Prendre consciència de forma progressiva de la realitat que els envolta. Valorar i respectar la naturalesa. Descobrir, investigar i treballar en un entorn natural. Despertar d’interès per conèixer altres pobles o ciutats. Promoure actituds de respecte cap al medi. Adquirir vocabulari que permeti anomenar espais, descriure-les, elements que el formen...

TEMPORITZACIÓ
 2ona quinzena de juny


ACTIVITATS
·        ACTIVITAT 1: rebem carta de Frank .
·        ACTIVITAT 2:1er rebem e-mail d’en Frank:
·        ACTIVITAT 3: treball en grup amb ordinador i un canó. El grup de 5 anys respon l’e-mail comunicant la disponibilitat de la nostra ajuda els dies que tenim previst anar a Son Putxet de colònies.
·        ACTIVITAT 4: Frank agraeix l’ajuda i ens informa que a través d’un colom missatger, ens farà arribar el pot màgic i les instruccions que la Sra Anki ha preparat per a poder fer la poció màgica.
·        ACTIVITAT 5: Es perd el pot màgic. Trobada d’un missatge del colom.
·        ACTIVITAT 6: activitats diverses dins l’aula per preparar tot el necessari per anar a les colònies.
·        ACTIVIAT 7. Dia X. Anem de colònies. Pergamí amb les els ingredients necessaris i el pot màgic. Recerca i identificació de tots els ingredients tal i com s’explica a les instruccions de la senyora Anki
·        ACTIVITAT 8: després de les colònies revérem un altre  e-mail informant que les vaques comencen a trobar-se millor.
·        ACTIVITAT 9: arriba un paquet a l’escola amb un petit record d’en Frank.

FONAMENTACIÓ PSICOPEDAGÒGICA:
El coneixement de l’entorn suposa iniciar-se en el domini exterior, facilitant l’adaptació a aquest. Es planteja l’objectiu de despertar d’interès per conèixer també altres entorns, ciutats, pobles... Amb tota aquesta reflexió o plantejament, tenim com a objectiu bàsic prendre consciència de la inserció de l’Infant en el medi, reconeixent la seva realitat (social, cultural, natural, hàbitat...) i la possibilitat d’ampliar el seu camp experimental. Alhora que es proposa que el nen entengui  i assimili la utilitat   dels hàbits de  col·laboració i de convivència com un pas imprescindible en la seva socialització. Aprengui a reconèixer les necessitats del altres, a treballar en equip. Identificar mapes, utilitzar eines tecnològiques...Resoldre problemes i enigmes i aconseguir un be per els altres i una satisfacció personal davant de qualsevol repte. Alhora que reconèixer les principals necessitats i manifestacions emotives dels altres.
PROCEDIMENTS I CRITERIS D’ AVALUACIÓ
·        PROCEDIMENTS:
-         Assenyalar (cap la possibilitat de confeccionar un click desprès amb un taller amb pares)
-         Comportaments cooperatius correctes.
-         Identificar necessitats i expressions.
-         Exposar actituds per resoldre els problemes. Què farem si?...
·        CRITERIS D’AVALUACIÓ:
-         Aplicar hàbits convivència exposats.
-         Reconeixement emocions pròpies i alienes.
-         Desenvolupament d’estratègies per la resolució de problemes.
-         Augment autonomia com a conseqüència aplicació aprenentatge.

 L’avaluació que es durà a terme serà globalitzadora, sempre partint del nivell de desenvolupament de cada alumne. Ens situem en l’avaluació del procés d’ensenyament- aprenentatge, i en el desenvolupament de les activitats. Avaluarem tenint en compte els objectius proposats, i el grau de desenvolupament del grup- classe.  Ens basarem en l’observació directa i sistemàtica, i si és precís realitzarem una graella amb indicadors que ens permetin veure el procés d’aprenentatge de cada alumne


No hay comentarios:

Publicar un comentario