Aquesta
mini-activitat 2.1 es un altre repte: Es planteja per que nosaltres en un
exercici comproven vivencialment si pot haver aprenentatge
significatiu a partir de les experiències dels altres.
Per superar la
prova cal fer un cas propi a partir de consultar diferents casos a
http:/kite.missouri.edu. Els casos i experiències que presenta
ens guien i motiven ja que ens suggereixen temes
i activitats on la TE està present
i ens serveixen d referència. Hem de escollir un com model que
ens sigui proper, familiar a la nostra realitat, i aixi elaborar un,
pensant en tots els mitjans eines i recursos necessaris per portar-lo a terme.
Redactar-lo argumentadament i ajustant-lo als nostres interessos.En
acabar s'ha de entrevistar a un mestre u altre professional que
suposadament el ha portat o el porta a terme .
I es que aquesta
Minipac 1/2 té per objectiu introduir-nos en el "modelatge
d'històries" com símil d'anàlisi de casos, eina útil en el nostre
aprenentatge com psicopedagogs gràcies als coneixements i les experiències
d'altres. Permet comparar i millorar la nostra pròpia experiència com a
resultat de les interaccions col · laboratives que s'estableixen, en aprendre
dels problemes i les solucions que s'aporten entre tots.
Per apropar-nos
al modelatge de casos ho hem fet des de dos àmbits:
1.
Des dels casos, històries incloses en la base de dades Kite, ("Knowledge
Innovation for Technology in Education") que significa: Innovació del
Coneixement mitjançant la tecnologia en l'educació.
2. Creant nosaltres mateixos un cas i compartint després amb els companys
a manera de pròpia experiència. En ell es veu la importància, que té en un
procés de creació de coneixement, la utilització de les TIC.
Però no es
tracta de la utilització de les TIC, com un recurs o eina més en la creació de
l'aprenentatge significatiu de l'alumnat, sinó que en aquest procés, té un
paper de motor-propiciador d'un coneixement significatiu. Aquesta metodologia
del cas presenta el diàleg i la relació entre l'alumne i les TIC, que en si
mateix ja comporta un aprenentatge significatiu ja que sempre part del que
saben els alumnes per poder aprendre més coses sobre el mateix concepte.
(Triangle interactiu). És a dir que l'alumnat experimenta, explora i per tant
construeix, el que proporciona l'oportunitat de crear models mentals, i després
poder explicar les característiques del que s'ha après (en el meu cas països i
persones que ho habiten).
Combina la
senzillesa per exemple de fer una exposició a través de les TIC, al costat de
l'expressió i les dificultats en la forma de compartir i transmetre informació.
I d'aquesta manera arribar a l'autoreflexió i transformació de l'aprenentatge.
El professor provoca un compromís cognitiu constructiu de l'alumne, aportant
noves idees al coneixement previ que tenien, el que confronta els models
conceptuals (l'inicial amb el nou), es tracta d'un model d'aprenentatge
constructivista que inclou experiències significatives i vivencials.
No hay comentarios:
Publicar un comentario